[HECnet] Attaching to hecnet

G ran hling ahling at eadc.se
Mon Jun 28 19:28:24 PDT 2010

Hej!

Jag f  r v  l st  lla mig i k  n...

N  gon emulerad PDP f  r det v  l bli till en b  rjan. Undrar om jag kan k  ra area-routing under RSX. Det borde g   kan jag gissa utan att l  sa p   och utan att ha gjort det innan.

   andra sidan har jag nog gamla RTR57A p   vinden, jag var trots allt SYSMGR p   den i ca 5   r, d   f  r jag k  ra en emulerad VAX, t  nkte undvika att k  ra n  gon PWS h  r hemma pga buller och el... VMS borde jag kunna skr  mma stad p   om jag jobbar lite...

S   jag fr  gar vackert efter area 57!

Jag f  r   terkomma med adress. Jag vet inte ens s  kert om jag har en fast IP-adress h  r i l  genheten eller ej (k  r Tele-2 kabel-TV-internet....). Gissar att jag borde ta reda p   detta fakta!

Jag laddade ner och kollade p   GW-programvaran, s  g att det i configfilen st  r n  got om
local   tmn0     (i alla fall xyz0   =/= eth0)   r detta en syntax f  r interfacet i just Din unix-version, eller   r det interfacet i pcap, eller ?

B  sta h  lsningar

G  ran